فنون

مصطفى درويش يستجيب لمتابع مهدد بالطرد: “الموضوع انتهى”

عربي تريند_ نشر الفنان المصري مصطفى درويش، صوره له عبر حسابه الرسمي على التواصل الاجتماعي “إنستغرام” ، معلقاً عليها :”وأنت عندك شغل ومنمتش”، وسرعان ما انهالت التعليقات على الصورة، كان من بينها أحد المتابعين يستغيث بمساعدته خاصة أنه مهدد بالطرد من الشقة التي يستأجرها، فيما طمأنه مصطفى درويش بأنه سيعمل على حل مشكلته.

وكتب أحد المتابعين للفنان، عبر خاصية التعليقات:” لو سمحت أنا مجوز ومعايا 3 بنات وشغال علي باب الله وعليا 3 شهور إيجار متأخرين وكاتب وصل أمانة والراجل عمال يهددني وعايز يحبسني وأنا واقع في مشكلة كنت عايز حضرتك تنزلي مشكلتي في الجروب محتاج حد يساعدني عشان الراجل عايز يطردني ومش عارف هروح فين بالعيال الشهر بـ 550 جنيه، ربنا ميوقعكمش في ضيقة ابدا”.

واستجاب درويش على الفور لهذه الاستغاثة، مؤكداً أنه سيسدد هذه المبالغ، وكتب للمتابع:”ابعت بيانات ورقم صاحب البيت واعتبر الموضوع منتهي، والفلوس اتسددت وشهر كمان مقدم ولا تزعل نفسك”.

مصطفى درويش
والجدير بالذكر، سبق وأعلن الفنان مصطفي درويش، عن تخصيصه سيارة نقل موتي لأهالي مدينته دمنهور، ونشر عبر حسابه بموقع “فيس بوك”، صورة للسيارة، معلقا عليها :”من زمان نفسي اعمل عربية تحت الطلب لنقل المتوفيين اللي مالهمش أهل والتكفل بدفنهم. او اللي اهلهم مش مقتدرين علي تكاليف الدفن.. الحمد لله العربية جهزت وهديه مني لمدينتي دمنهور.. ربنا يجعلها حسنه جاريه عن امي وابويا الله يرحمهم”.

الوسوم
اظهر المزيد

اترك تعليقك

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق