فنون

محمد رمضان يفتح أبواب النار على نفسه.. وانتقادات لا ترحم من جمهوره

عربي تريند _ أثار الفنان المصري محمد رمضان موجة انتقادات واسعة بعد نشره مقطع فيديو يسخر من خلاله من أزمة الطيار المصري أشرف أبو اليسر الذي تعرض للإيقاف عن العمل مدى الحياة بسبب سماحه لرمضان بالتصوير داخل كابينة الطائرة.

وجاءت سخرية رمضان من الطيار بأنه صور مقطع فيديو لنفسه من داخل غرفة العمليات معلقاً عليها: «الدكتور اللي صورني أوقفوه عن العمل مدى الحياة»، الأمر الذي جعل جمهوره يهاجمه بقوة عبر “تويتر” من خلال تغريداتهم الكثيفة.

وجاء في تغريدات المتابعين: «محمد رمضان شخص محدث و جربوع حقيقي و محتاج يتقطع عيشه و هايحصل ان شاء الله علشان يجرب إحساس االكسرة و يدرك ان اللي عمله ف الراجل حايترد له عاجلاً ام اجلاً ! الجربوع مش مكفيه قطع عيش الراجل لا كمان بيتريق عليه و لا الطيار مايستاهلش و مش عارفة اصدر عليه اي حكم قاسي لانه صعبان عليا».

وأيضاً: «أقسم بالله لن تنهض أمة شبابها قدوته محمد رمضان!»، و«محمد رمضان دا بحسه انه بينتقم من المجتمع الي كان بيضطهده سنين، النقص الي جواهه و الحرمان الي كان عايش فيه حوله لشخص غير سوي و تدل انه انسان جاهل مش واعي لتصرفاته ف دايما عايز يثبت انه جامد الي هو شايفين انا بقيت فين يا جرابيع ؟ الشخصيات دي مثيرة للشفقة الحقيقي».

وتحت هاشتاغ #قاطعوامحمدرمضان كثرت التغريدات أيضاً، فكتب أحد المغردين: «واحد زي ده كان سبب في قطع عيش طيار محترم !!! انت اهميتك ايه في المجتمع ؟؟؟ ولا ليك اي لازمه زيك زي الطفيليات اللي بتعيش على حساب غيرها»، و«اتأخر أوي الهاشتاغ، ياريت كلنا نفعلو»، وأيضاً «الطيار غلطان طبعا بس الراجل أمنك وانت مطلعتش قد الأمانة ، إترفد من شغله وبيته اتخرب وتاريخه اتشوه وبعدين اتبليت عليه وقولت طلب مني فلوس والراجل ماطلبش حاجة وفي الاخر طالع تسف عليه وتشمت فيه».

يذكر أن محمد رمضان كان محط انتقادات واسعة من الشارع المصري والعربي عامةً بسبب كلمات أغنياته التي اعتبرها الكثيرون فارغة، وملابسه الفاضحة في أغلب الفيديو كليبات، كما ونصحه كثيرون بالتخلي عن الغناء والعودة للالتزام بالتمثيل فقط.

View this post on Instagram

🙏🏽❤️

A post shared by Mohamed Ramadan ⚡️ (@mohamedramadanws) on

الوسوم
اظهر المزيد

اترك تعليقك

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق